اخبار و رويدادهای همايش

کمينه
تاریخ: 1391/02/18 نظرات: 0 نظر نمایش: 1946 مرتبه تعداد امتیاز: 0   (Article Rating)
بررسی شاخص های ارزیابی پرتال های روابط عمومی در ایران در هفتمین همایش روابط عمومی الکترونیک

بررسی شاخص های ارزیابی پرتال های روابط عمومی در ایران در هفتمین همایش روابط عمومی الکترونیک

دکتر حمید ضیایی پرور ، مدرس دانشگاه سوره در هفتمین همایش روابط عمومی الکترونیک به بررسی شاخص های ارزیابی پرتال های روابط عمومی در ایران خواهد پرداخت.

وی در چکیده مقاله خود آورده است: اکنون تقریبا تمام دستگاه های دولتی ایران و اکثریت قریب به اتفاق شرکتهای بزرگ بخش خصوصی در ایران دارای پرتال و وب سایت می باشند ، اما بررسی ها نشان می دهد اغلب این پرتال ها، قدیمی ، فاقد تکنولوژی های روز و بدون جاذبه های کارپسندی بوده و دچار رکود و کم تحرکی شده اند . برگزاری جشنواره ها و مسابقات پرتال ها و ساب پرتال های یک دستگاه در سطح ملی می تواند ضمن به تحرک واداشتن روابط عمومی ها در به روز رسانی وب سایتها و پرتالهایشان ، میزان خدمات و اطلاعات این سامانه های الکترونیک را ارتقا بخشد .

برخی دستگاه ها تا کنون طی سال های گذشته اقدام به برگزاری جشنواره های ساب پرتال های خود کرده اند . جشنواره تسما نیز به عنوان یکی از بزرگترین جشنواره های وب دولتی در ایران دو دوره تا کنون برگزار شده است . شاید بتوان گفت مهمترین نکته در برگزاری چنین جشنواره هایی فقدان شاخص های استاندارد برای ارزیابی وب سایتها متناسب با ماموریتهای هر سازمان در ایران است . محقق در تجربه ای عینی طی سال 1390 موفق به طراحی و اجرای اولین جشنواره ساب پرتال های شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران شد . مهمترین گام این جشنواره به لحاظ علمی ، تدوین شاخص های ارزیابی و تهیه اسناد راهبردی طراحی و توسعه وب سایت و پرتال روابط عمومی بود . محقق خود به عنوان داور بخش وب سایت در چندین جشنواره وب دولتی در ایران مانند جشنواره وب سایتهای صنعت نفت ایران ، جشنواره وب سایتهای دانشگاه های ایران و داوری چندین جشنواره وبلاگی در ایران از جمله جشنواره وبلاگهای بانکی ایران ، تجربیات متعددی در حوزه ارزیابی وب سایتها اندوخته و از این تجربیات برای تدوین شاخص های استاندارد ارزیابی وب سایت در ایران استفاده کرده است .
در مقاله حاضر شاخص ها و اسناد مذکور به عنوان یک دانش فنی در حوزه طراحی وب سایت در ایران به تفصیل تشریح شده است . شاخص هایی همچون: هدفگذاری ، گرافیکی ، محتوایی و تکنولوژیکی که خود شامل 56 زیر شاخص می شود . همچنین به اسنادی مانند استایل بوک پرتال ، شناسنامه پرتال ، سند راهبردی پرتال ، سیاستگذاری دامنه ها و ضوابط و مقررات دولتی در حوزه پرتال پرداخته شده است . در تهیه این اسناد و شاخص ها از تجربیات جهانی و منابع و مستندات معتبر بین المللی در این حوزه بهره گیری شده و تمام فستیوال های مرتبط در حوزه وب ایرانی نیز مورد مطالعه و بهره برداری قرار گرفته است . همپنین جزییات طراحی برگزاری یک جشنواره ساب پرتال ها و فرآیند عملی برگزاری آن تشریح شده و راهکار علمی و عملی مناسبی پیش روی نهادهای روابط عمومی در تمامی دستگاه های دولتی گذاشته شده تا با تکیه بر این تجربه بتوانند در پرتال ها و وب سایتهای خود تحرکی جدی ایجاد کنند.
مقاله مذکور همچنین می تواند به عنوان سندی برای ارزیابی تمام وب سایتهای دولتی در ایران مورد استفاده قرار گیرد . بدین ترتیب هر مدیر وب سایت و پرتال دولتی می تواند با استفاده از شاخص های مذکور ، خود راسا به ارزیابی سامانه های اینترنتی اش بپردازد و به نقاط ضعف و قوت آن پی ببرد.
هفتمین همایش روابط‌عمومی الکترونیک با حضور اساتید، دانشجویان، مدیران و کارشناسان روابط‌عمومی سازمان‌های دولتی و غیردولتی، بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری، شرکت‌های صنعتی و نهادهای بخش عمومی روز 25 اردیبهشت‌ماه در هتل المپیک تهران برگزار خواهد شد.
   علاقه‌مندان برای اطلاع از نحوه ثبت‌نام در این همایش می‌توانند به وب‌سایت دبیرخانه دائمی همایش روابط‌عمومی الکترونیک به نشانی www.eprcenter.irمراجعه کرده یا با شماره تلفن‌ 88922782 تماس حاصل نمایند.
 

ستاد خبری

کد: 834
گروه: اخبار همایش هفتم روابط عمومی الکترونیک
نویسنده خبر: دبیرخانه همایش روابط عمومی الکترونیک
[HASIMAGES]
 
تصاویر مرتبط
[IMAGES]
[/HASIMAGES]
امتیاز بندی

کتاب هفته روابط عمومی 93

  

 
 
 
ورود به سايت